muka suwat...

Thursday, October 24, 2013

Penantian Satu Penyiksaan


Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan aku menanti..... seksanye menunggu ni.... dan bile aku datang bulan, luluh hati aku, aku tension, aku sedih..... tapi kenepe? Adekah aku menyalahkan tuhan? Adekah iman aku tak cukup kuat untuk hadapi ujian dari Allah... Sambil aku menulis, air mata aku menitis... Aku tak salahkan sesiape... Aku cume sedih... mungkin jugak ini balasan tuhan atas dosa-dosa aku yang lalu. Atau pun Allah nak aku lebih dekat dengan Nya.

Tapi Allah tahu, kenape Die buat macam nie.... kite hanya mampu merancang dan berusaha... Segala baik dan buruk Allah jugak yang tentukan.

Ya Allah, kau ampunkanlah dosa-dosaku, dosa suamiku, dosa ibu bapa kami dan dosa saudara mara kami Ya Allah. Bantulah kami suami isteri mendapat cahaya mata, murahkanlah rezeki kami Ya Allah. kami sangat mengharapkan anak hasil cinta yang kami bina selama ini. Ya Allah kau lah pemberi rezeki, Ya Wahab, Kurniakanlah aku anak yang soleh, solehah dan musleh. Sempurnakan rohani dan jasmani mereka, jadikanlah mereka anak-anak yang baik dan anak yang berbakti kepada ibu bapa.

InsyaAllah.... amin.

Semua ade hikmahnye.........

No comments:

Post a Comment

komen la pape... Yang komen gune anonymous tu pulak.. jgn lupe tinggalkan name k....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...